Super Mini

Supermini: Νέος προσανατολισμός

Σε μια νέα περίοδο άνθησης πέρασαν τα Supermini όταν η Ευρώπη άρχισε να παρασύρεται από τα απόνερα -ή το τσουνάμι, σε κάποιες χώρες- της οικονομικής ύφεσης. Αυτά που κάποτε χαρακτηρίζονταν αυτοκίνητα πόλης, μόνο στην πόλη δεν περιορίζονται πια.

Κι αυτό διότι με τα νέα οικονομικά δεδομένα, το Supermini έπαψε να είναι το δεύτερο ή και τρίτο αυτοκίνητο μιας οικογένειας, και πήρε το ρόλο του ενός και μοναδικού: ως της μόνης προσιτής επιλογής, πια, για μια οικογένεια νέων ανθρώπων πνιγμένη από διστακτικούς μισθούς αλλά με γενναία φορολόγηση.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, φυσικά το οσφράνθηκαν και μεγάλωσαν δραματικά το μέγεθος του Supermini, το διάνθισαν με Crossover εκδοχές, του έδωσαν τους χώρους και την τεχνολογία (ασφάλειας και συνδεσιμότητας, κυρίως) και το έκαναν σφαιρικά ικανό να καλύπτει τις μεταφορικές, αστικές ή ταξιδιωτικές, ανάγκες μιας νέας οικογένειας.

Ο «εκδημοκρατισμός» των Supermini, δηλαδή ο εμποτισμός τους με τεχνολογίες που πολύ πρόσφατα έβρισκε κανείς σε μεγαλύτερα και ακριβότερα αυτοκίνητα, ήταν ένα κομβικό σημείο για τα Supermini ίδιων μεγατόνων με την αύξηση του μεγέθους τους. Κατά συνέπεια, ένα Supermini αυτών των χρόνων, είναι πολύ πιο ευρύχωρο και προηγμένο από ένα μικρομεσαίο του όχι μακρινού παρελθόντος.

Καθώς τώρα παρουσιάζονται οι νέες γενιές τριών εκ των σημαντικότερων Supermini, των Opel Corsa, Renault Clio και Peugeot 208 του 2020, αυτά είναι -βάσει των πωλήσεων στην Ελλάδα ως το Σεπτέμβριο του 2019- τα Supermini της ελληνικής αγοράς:

Toyota Yaris

Η τρίτη γενιά του ιαπωνικού best-seller ανανεώθηκε πρόσφατα κυρίως με την προσθήκη ενός νέου κινητήρα βενζίνης 1.5 lt, παράλληλα με τις μικρές επεμβάσεις στην ανάρτηση και με το αισθητικό του φρεσκάρισμα στα φώτα, τη μάσκα, τον πίνακα οργάνων με την οθόνη TFT 4,2 ιντσών και αλλού. Παράλληλα με τον νέο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.5 lt ισχύος 111 ίππων και ροπής 136 Nm, το Yaris διατίθεται και με τον τρικύλινδρο 1.0 lt, τον πετρελαίου 1.4D-4D και φυσικά ως Hybrid. Στη βασική έκδοση 1.0 το Yaris ξεκινά από τα 12.250 Ευρώ, και στη βασική Υβριδική από τα 16.780 ευρώ, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι από αυτές κιόλας τις εκδόσεις είναι διαθέσιμο το Toyota Safety Sense, η «σουίτα» ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας της Toyota που διαθέτει μεταξύ άλλων το Pre-Collision System με αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και το Lane Departure Alert.

Νέο Opel Corsa

Το νέο Opel Corsa, λανσάρεται στην ελληνική αγορά εντός του Νοεμβρίου. Εχει μήκος 4,06 μ., είναι πιο μοντέρνο, δυναμικό, αποδοτικό και ελαφρύτερο. Συνοδεύεται από πολύ οικονομικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που αποδίδουν από 55kW (75hp) μέχρι 96kW (130hp). Αξιοσημείωτα είναι τα επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, ενώ οι μηχανικοί της Opel έχουν βελτιώσει τα συστήματα πλαισίου και διεύθυνσης. Στο νέο Corsa, η Opel προσφέρει τεχνολογίες και συστήματα υποβοήθησης γνωστά από ανώτερες κατηγορίες. Εξάλλου, η Opel κάνει ευρέως διαθέσιμο για πρώτη φορά στη μικρή κατηγορία το σύστημα προσαρμοζόμενου φωτισμού IntelliLux LED matrix με αντιθαμβωτική δέσμη. Μεταξύ των άλλων καινοτομιών του Corsa είναι το Flank Guard με έλεγχο ραντάρ, η πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας 180-μοιρών, το αυτόματο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, κτο Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Alert) με Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (Automatic Emergency Braking) και ανίχνευση πεζού, ευφυές cruise control και Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Keep Assist).

Volkswagen Polo

Η έκτη γενιά του Polo ήρθε στην Ελλάδα πέρσι, προτάσσοντας μια καίρια, νέα πτυχή: την μεγάλη διεύρυνση του εσωτερικού χώρου, χάρη στην τεράστια αύξηση του μεταξονίου κατά 9,4 εκατοστά, καθώς και του πλάτους, που επέτρεψε η νέα πλατφόρμα MQB Α0 του ομίλου Volkswagen. Αυτή χαρίζει, παράλληλα, και ιδιαίτερα στιβαρό δάπεδο, ενώ από πλευράς κινητήρων το νέο Polo έχει τον βασικό 1.0 MPI 80 ίππων, τον νέο τρικύλινδρο βενζίνης 95 ή 115 ίππων, τον 1.5 TSI EVO των 150 και τον δίλιτρο του GTi 200 ίππων, τον 1.0 TGI φυσικού αερίου 90 ίππων και στο πετρέλαιο τον 1.6 TDI 95 ίππων. Η τιμή του, με τον πρώτο κινητήρα, ξεκινά από τα 13.900 ευρώ, ωστόσο στην έκτη γενιά έχει γίνει ένα άλμα ποιότητας και εξοπλισμού, όπως μαρτυρούν τα αναβαθμισμένα υλικά του εσωτερικού, η έγχρωμη οθόνη που φτάνει ως και τις 8 ίντσες και η πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας.

Citroen C3

Ο σοφιστικέ σχεδιασμός της τρίτης γενιάς του C3, ήταν εκείνος που έκλεψε τα φώτα της δημοσιότητας όταν παρουσιάστηκε στο Παρίσι, πριν από τρία χρόνια, παρότι το γαλλικό Supermini παρέτασσε ανάλογα και την άνεση, την τεχνολογία και την εξατομίκευσή του. Το γαλλικό Supermini προσανατολίζεται στην πολύπλευρη άνεση της ευρυχωρίας -καθώς έχει σημαντικά μεγαλύτερο μήκος και πλάτος από την προηγούμενη γενιά- καθώς και της ανάρτησης. Παράλληλα, εστιάζει στις δυνατότητες συνδεσιμότητας μέσω των Apple CarPlay και Mirror Link στη μεγάλη οθόνη αφής του infotainment, και εμποτίζεται με πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας. Το νέο C3 προσφέρει δύο επιλογές κινητήρων βενζίνης 1.2 lt, ατμοσφαιρικό με 82 και turbo με 110 ίππους και μία πετρελαίου 1.5 lt με 100 hp - καθώς ο δεύυτερος προσφέρει την επιλογή του αυτόματου κιβωτίου ΕΑΤ6. Οι τιμές του νέου C3 ξεκινούν από τα 13.680 ευρώ.

Hyundai i20

Η δεύτερη γενιά του κορεάτικου Supermini αναβαθμίστηκε εις βάθος πέρσι, ξεπερνώντας κατά πολύ ένα απλό facelift: απέκτησε αποδοτικότερους κινητήρες, νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (7DCT), ανώτερη συνδεσιμότητα (με τα Apple CarPlay και Android Auto σε οθόνες που φτάνουν μέχρι και τις 7 ιντσες) και νέες τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού με τη σουίτα SmartSense. Η τελευταία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, συστήματα όπως: Forward Collision–Avoidance Assist (Αποφυγής Πρόσκρουσης), Lane Departure Warning και Lane Keeping Assist! Παράλληλα, για το θέμα της ασφάλειας, σημαντικό είναι ότι οι περισσότερες εκδόσεις διαθέτουν πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Κεντρικό ρόλο στους κινητήρες έχει ο 1.0 T-GDI 100 ή 120 ίππων, ενώ υπάρχει και ο βασικός 1.2 lt, με 75 ή 84 hp - καθώς όλες οι μονάδες πληρούν τις νέες προδιαγραφές Euro 6d Temp. Το i20 ξεκινά από τα 11.690 ευρώ (13.290 για την έκδοση 1.0Τ) και σε όλες τις εκδόσεις συνοδεύεται από τη μοναδική εγγύηση 5 ετών.

Nissan Micra

Η πέμπτη γενιά του Micra σηματοδότησε την ολική επαναφορά της Nissan στα Supermini, μετά από αρκετά χρόνια με ένα αυτοκίνητο όχι απλά ανταγωνιστικό, αλλά και ορόσημο της κατηγορίας. Πρωταγωνιστικό ρόλο φυσικά σε αυτό έχει η εμφάνιση εξωτερικά αλλά και στο ασύγκριτα πιο σύγχρονο και ποιοτικό εσωτερικό του, οι αυξημένες του διαστάσεις -καθώς το μήκος του αγγίζει τα 4 μέτρα- και οι ηλεκτρονικές τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας, όπως: το σύστημα ευστάθειας Active Ride, το αυτόματο φρενάρισμα Intelligent Emergency Braking, το Lane Departure Prevention και η περιμετρική κάμερα. Επίσης, τον ίδιο ρόλο απέκτησε πρόσφατα και ο νέος κινητήρας 1.0 Turbo, απόδοσης 100 και 117 ίππων, που αποκτά ρόλο ηγέτη εμπρός από τον ατμοσφαιρικό 1.0 lt – 75 hp και τον 0.9 Turbo 90 hp. Οι τιμές του Micra, με αρκετά γενναιόδωρο εξοπλισμό, ξεκινούν από τα 14.290 ευρώ.

Suzuki Swift

Με τη ριζική ανανέωση της τρίτης του γενιάς, ανανέωση που κρύβεται περισσότερο στα μηχανικά του μέρη παρά αποτυπώνεται στον ανασχεδιασμό του κλασικά αθλητικού και μυώδους αμαξώματός του, το Swift παραμένει ένα από τα κορυφαία Supermini, και πάντα με τη φήμη της αξιοπιστίας. Η αύξηση του μεταξονίου και του πλάτους διεύρυνε λίγο τους διαθέσιμους χώρους, χάρη στο ολοκαίνουριο, ελαφρύτερο και στιβαρότερο δάπεδό του - το οποίο προσφέρει και αντίστοιχα οφέλη στην οδική συμπεριφορά. Η Suzuki έχει πετύχει συνολικά μείωση του βάρους κατά 120 κιλά (!) κι αυτό δρα ευεργετικά για τη μείωση της κατανάλωσης των κινητήρων, του ατμοσφαιρικού 1.2 lt - 90 hp και του 1.0 Turbo ισχύος 112 ίππων - που μπορούν μάλιστα να συνδυαστούν και με ήπιο υβριδικό σύστημα, CVT ή νέο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και τετρακίνηση (μόνο στο 1.2). Το νέο Swift ξεκινά από τα 11.830 ευρώ, ενώ πρόσφατα εμπλουτίστηκε με την κορυφαία έκδοση Swift Sport, με κινητήρα 1.4 lt που αποδίδει 140 ίππους, αξιοποιώντας πλήρως την αναβάθμιση του δαπέδου και το πλήθος των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης.

Ford Fiesta

Όταν παρουσιάστηκε, πριν από δύο χρόνια, το Fiesta έκανε σαφές ότι δεν θα έμοιαζε με καμία από τις προηγούμενες γενιές του: έγινε πιο εκλεπτυσμένο απλουστεύοντας και γλυκαίνοντας την τολμηρή του -αν και δημοφιλή- εμφάνιση, έγινε πιο premium, άφησε στο KA+ το ρόλο του οικονομικού Supermini, και διαχώρισε την προσωπικότητά του σε τέσσερις παραλλαγές: στην κλασσική, στην πολυτελή Vignale, στην αθλητική ST-Line και στην ελαφρώς Crossover με την ονομασία Active. Οι διαφορές ανάμεσα στα διάφορα πρόσωπά του δεν είναι μόνο εικαστικές, αλλά και ουσιώδεις: για παράδειγμα, η ST-Line έχει μειωμένο κατά 10 χλστ. ύψος από το έδαφος και πιο σκληρή ανάρτηση, ενώ αντίστοιχα η Active αυξημένο. Φυσικά, η κορυφαία έκδοση επιδόσεων είναι η ST, με απόδοση 200 ίππων. Κάτω από αυτόν υπάρχουν επιλογές του τρικύλινδρου EcoBoost 1.0 lt βενζίνης 100, 125 ή 140 ίππων, 1.1 lt βενζίνης 85 ίππων και 1.5 lt πετρελαίου 85 ή 120 ίππων. Το νέο Fiesta ξεκινά από τα 13.536 ευρώ.

Ford KA+

Η δεύτερη νεότητα του Ford KA, αυτή τη φορά με την ονομασία ΚΑ+ και με πολύ μεγαλύτερο μέγεθος από τον προκάτοχό του, προέκυψε από τη νέα οικονομική πραγματικότητα και την επιλογή της Ford να προσφέρει ένα ευρύχωρο, οικονομικό, ευχάριστο στο δρόμο και ασφαλές Supermini, με τιμή χαμηλότερη του περισσότερο premium Fiesta. Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στο δάπεδο και στην οδική συμπεριφορά του ΚΑ+, και στην κατανάλωση: διατίθεται με τον νέο τρικύλινδρο κινητήρα 1.2 Ti-VCT απόδοσης 85 ίππων, ο οποίος έχει βελτιωμένη απόδοση ροπής στις χαμηλότερες στροφές σε σχέση με τον παλιό 1.2 lt. Έτσι, η τιμή του ΚΑ+ ξεκινά από τα μόλις 12.411 ευρώ, χωρίς να του λείπει η ποιότητα στο εσωτερικό και η οθόνη 6,5’’ με πλήρη συνδεσιμότητα του smartphone, ενώ ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι και το ΚΑ+ διατίθεται στην ήπια Crossover έκδοση Active, με αυξημένο ύψος από το έδαφος.

Seat Ibiza

Η τάση της ραγδαίας αύξησης των εσωτερικών χώρων πέρασε και στη νέα, πέμπτη γενιά του ισπανικού Supermini, καθώς η Seat αξιοποίησε τη νέα πλατφόρμα MQB A0 του ομίλου VW όχι μόνο για να αυξήσει τους χώρους του Ibiza, αλλά και για να το κάνει στιβαρότερο και ακόμα καλύτερο στον δρόμο. Ευθυγραμμισμένο πια με το σχεδιασμό της οικογένειας Seat, το Ibiza διατηρεί το δυναμισμό του -χάρη και στο σημαντικά αυξημένο του πλάτος- αλλά με πιο εκλεπτυσμένο, πια, ύφος. Οι σπουδαίοι χώροι επιβατών και τα 355 (!) λίτρα αποσκευών οφείλονται στην αύξηση του μεταξονίου κατά 9,5 εκατοστά, που επέτρεψε το νέο δάπεδο. Στα μηχανικά μέρη, το Ibiza απέκτησε τώρα 7άρι αυτόματο κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη, ενώ οι κινητήρες ξεκινούν από τον ατμοσφαιρικό 1.0 lt - 65 ή 75 ίππων, συνεχίζουν με τον 1.0 TSI 95 ή 115 ίππων (90 hp στην έκδοση TGI φυσικού αερίου) και φτάνουν στον 1.5 TSI EVO των 150 ίππων. Παράλληλα, υπάρχει και η εκδοχή πετρελαίου 1.6 lt με 80, 95 ή 115 hp. Με αρκετά ηλεκτρονικά συστήματα και αξιόλογο εξοπλισμό, το Ibiza κοστίζει από 12.405 ευρώ.

Audi A1

Η μάχη των premium Supermini αυτοκινήτων «άναψε» για τα καλά με την έλευση του νέου Α1, που αντιπαραθέτει στο καθιερωμένο ΜΙΝΙ αντίστοιχο σχεδιαστικό και οδηγικό δυναμισμό και πολύ υψηλή ποιότητα υλικών και κατασκευής, σε ανάλογη τιμή (από 22.200 ευρώ). Από τους προβολείς LED μέχρι την κεντρική ψηφιακή οθόνη οργάνων διάστασης 10,25 ιντσών, τα πάντα στο Α1 εκπέμπουν δυναμισμό και είναι οδηγοκεντρικά – χωρίς τη θυσία των χώρων, καθώς π.χ. για τις αποσκευές διατίθενται 335 λίτρα. Το ίδιο ισχύει και στο δρόμο, χάρη στη στιβαρότητα του πατήματος που προσφέρει η νέα πλατφόρμα MQB A0, και χάρη στα μηχανικά μέρη, με κινητήρες 95-200 ίππων και με το εξαιρετικά σπορτίφ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic. Σημαντικό, επίσης, είναι ότι το Α1 είναι εμπλουτισμένο με τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης από τα μεγαλύτερα Audi και με το Audi Drive Select που προσφέρει τέσσερα προγράμματα οδήγησης, αλλά και με το προηγμένο infotainment στην κεντρική οθόνη 8,8ή 10,1 ιντσών.

MINI

Το ΜΙΝΙ συντονίστηκε με την εποχή του, παρέμεινε μοντέρνο και επίκαιρο, με τη σημαντική περσινή αναβάθμισή του - στο σχέδιο, στα μηχανικά του μέρη και στη συνδεσιμότητα-infotainment. Καθώς εξακολουθεί να διαθέτει πλουραλισμό εκδόσεων (τρίθυρη, πεντάθυρη και cabrio), με τιμή από 19.930 ευρώ, οι αλλαγές του είναι διακριτές εξωτερικά στα νέα LED φωτιστικά σώματα ή εσωτερικά στη μεγαλύτερη οθόνη 6,5 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Οι κινητήρας του MINΙ, 1.5 lt ή 2.0 lt, εκτείνονται από 102 ως 231 ίππους, ενώ συνδυάζονται και με το καινούριο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic. Καίριο ρόλο, επίσης, διαδραματίζουν στο ΜΙΝΙ και οι -πλουσιότερες, τώρα- επιλογές εξατομίκευσης εξωτερικά και εσωτερικά, με δεκάδες επιλογές φωτισμού και μικρών LED στο εσωτερικό, χρωμάτων, μοτίβων και εικόνων.

Skoda Fabia

Με την ανανέωσή της πριν από ένα χρόνο, η τρίτη γενιά του τσέχικου Supermini απέκτησε τους αναβαθμισμένους κινητήρες και αρκετές τεχνολογίες υποβοήθησης από τον όμιλο Volkswagen, και επίσης «φρεσκαρίστηκε» σχεδιαστικά κυρίως με νέα μάσκα, LED φωτιστικά σώματα και νέο πίνακα οργάνων. Χωρίς να απεμπολεί, φυσικά, την αρετή του συγκριτικά εξαιρετικού χώρου για επιβάτες και αποσκευές. Κάτω από το καπό η νέα Fabia φιλοξενεί κινητήρες αποκλειστικά 1.0 lt, τον ατμοσφαιρικό 75 ίππων ή τον TSI στις εκδοχές 95 ή 110 ίππων, που πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-Temp και επιτυγχάνουν βελτιωμένη κατανάλωση. Ο ισχυρότερος συνοδεύεται και από την επιλογή του νέου αυτόματου διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου DSG7. Ξεκινώντας από τα 11.280 ευρώ, η Fabia προσφέρει και την κορυφαία σπορ έκδοση Monte Carlo, ενώ εμπλουτίζεται και με ηλεκτρονικά συστήματα όπως Front Assist με ενσωματωμένη λειτουργία φρένου ανάγκης, καθώς και με νέο σύστημα infotainment στην έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών.

Mitsubishi Space Star

Συνοδευόμενο πάντα από τη φήμη της αξιοπιστίας, το ιαπωνικό Supermini αποτελεί μία από τις τιμιότερες επιλογές της κατηγορίας, με τιμή που ξεκινά από τα 9.990 ευρώ. Ανανεώθηκε πρόσφατα, και όχι μόνο σχεδιαστικά - όπως δείχνουν τα νέα φώτα BiXenon και LED και η νέα μάσκα. Διατηρώντας τις συμπαγείς του διαστάσεις (μήκος 3,795 μέτρα), δίνει προτεραιότητα στην αρετή της ευελιξίας στην πόλη, αλλά κατάφερε να βρει λίγους περισσότερους χώρους στο εσωτερικό. Το τελευταίο έχει λίγο πιο προσεγμένα υλικά, και τη νέα κεντρική οθόνη 6,5 ιντσών που φιλοξενεί το νέο σύστημα πλοήγησης Multifunction GPS Navigation καθώς και τα Apple CarPlay και Android Autο, με τη δυνατότητα συνδεσιμότητας πληθώρας φορητών συσκευών. Η Mitsubishi δίνει για το Space Star την επιλογή δύο κινητήρων βενζίνης, τον τρικύλινδρο 1.0 lt των 71 ίππων και τον 1.2 lt με 80 ίππους, που συνοδεύονται με τα συστήματα Auto Stop & Go και ανάκτησης της ενέργειας της πέδησης.

KIA Rio

Η προ διετίας παρουσίαση της νέας γενιάς του Rio, το έφερε στο προσκήνιο των Supermini, προσδίδοντάς του τις αρετές της κορεάτικης εταιρείας, όπως ο δυναμισμός και η νεανικότητα του σχεδιασμού εξωτερικά και εσωτερικά, η οικονομία των κινητήρων, οι ηλεκτρονικές τεχνολογίες ασφάλειας και συνδεσιμότητας και το νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT 7 σχέσεων. Διαθέτει τη βασική έκδοση Uptown, που ξεκινά από τα 13.190 ευρώ, και τη σπορτίφ GT Line που έχει επιπρόσθετα στοιχεία όπως μαύρη μάσκα με περίγραμμα χρωμίου, διπλή απόληξη της εξάτμισης, μαύρη αεροτομή και μαύρα «φιλέτα» περιμετρικά και πολλά σπορ στοιχεία στο εσωτερικό (τιμόνι, ραφές δέρματος, αλουμινένια πεντάλ, επενδύσεις απομίμησης ανθρακονήματος) που ενισχύουν την εικόνα δυναμισμού. Το Rio διατίθεται με ατμοσφαιρικούς κινητήρες 1.2 lt ή 1.4 lt, καθώς και με τον 1.0 Turbo στις επιλογές 100 ή 120 ίππων.

Mazda 2

Η φετινή επιστροφή της Mazda στην ελληνική αγορά έφερε ακόμα ένα Supermini, το Mazda 2, το οποίο κυκλοφορεί εδώ και κάποια χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά, έχει πιο συμπαγείς διαστάσεις σε σχέση με τον ανταγωνισμό κι έτσι δίνει έμφαση στην ευελιξία στην πόλη, παρά στους χώρους. Διατίθεται αποκλειστικά με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.5 lt, στις ρυθμίσεις 75, 90 ή 115 ίππων, με τις τεχνολογίες Skyactiv της ιαπωνικής εταιρείας, και η τιμή του ξεκινά από τα 13.719 ευρώ. Η νέα πλατφόρμα στην οποία βασίστηκε αυτή η γενιά του Mazda 2 μειώνει το βάρος, και παράλληλα προσφέρει κορυφαία, για την κατηγορία, οδική συμπεριφορά.

Honda Jazz

Στο Model Year 2018 το ιαπωνικό Supermini, που βάσει του MPV σχεδιασμού του είναι σαφές ότι δίνει ιδιαίτερη έμφαση στους χώρους, δέχθηκε ένα καλό σχεδιαστικό φρεσκάρισμα -στα φωτιστικά σώματα, στους προφυλακτήρες και αλλού- και απέκτησε τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.5 lt βενζίνης 130 ίππων, καθώς και τη σπορτίφ έκδοση Dynamic. Παράλληλα, υφίσταται και η βασική έκδοση 1.3 lt βενζίνης 102 hp, που ξεκινά από τα 15.500 ευρώ. Καθώς ο κινητήρας 1.5 καταφέρνει να επιταχύνει το Jazz από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,7 δευτερόλεπτα, η νέα έκδοση Dynamic ξεχωρίζει με στοιχεία όπως ο διαχύτης, οι μαύρες ζάντες, το κόκκινο σιρίτι στο σπλίτερ του εμπρός προφυλακτήρα ή την αεροτομή στην απόληξη της οροφής.

BMW i3

Το αμιγώς ηλεκτρικό Supermini δέχθηκε την δεύτερή του αναβάθμιση μετά την παρουσίασή του, το 2013, με την ελαφρώς ανασχεδιασμένη καινούρια έκδοση που αύξησε τη χωρητικότητα της μπαταρίας στα 120 Ah για να πετύχει αυτονομία που ξεπερνά τα 300 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Έτσι, καθιστά περιττή την έκδοση με Range Extender, που δεν διατίθεται πλέον. Το BMW i3 120 Ah, που κοστίζει 41.300 ευρώ, αποδίδει 170 ίππους και ροπή 250 Nm, και με τη χρήση ταχυφορτιστή απαιτεί περί τα 40 λεπτά για τη φόρτιση σε ποσοστό 80% της μπαταρίας του.

Citroen DS3

Το πολυτελές «παρακλάδι» της Citroen, η DS Automobiles, διατηρεί φρέσκο και επίκαιρο το εκλεπτυσμένο της Supermini, DS3, παράλληλα με την έλευση της καινούριας, Crossover εκδοχής DS3 Crossback. Όπως είναι φυσικό, με τιμή από 17.900 ευρώ, το DS3 δίνει έμφαση στην πολυτέλεια, το στιλ και την εξατομίκευση. Η τελευταία ανανέωσή του το εμπλούτισε με τη νέα μάσκα «DS Wings» και με τη φωτιστική «υπογραφή» της τεχνολογίας DS LED Vision, νέες επιλογές διχρωμίας και δερμάτινες επενδύσεις, την οθόνη αφής 7 που ενσωματώνει τα DS Connect Box και Mirror Screen, καθώς και με ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης όπως το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος Active City Brake. Το DS3 εφοδιάζεται με τον κινητήρα PureTech 110 ίππων, με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.