Crossover - SUV

Πολλά περισσότερα με το Kia XCeed

Ενα από τα μοντέλα που πρόκειται να δημιουργήσουν αίσθηση στην αγορά, είναι το ολοκαίνουργιο Kia Xceed, το οποίο ήδη έχει λανσαριστεί στην ελληνική αγορά κι έχει μπροστά του μέλλον λαμπρό. Κι αυτό διότι συγκαταλέγεται στην πλέον δυναμική κατηγορία της αγοράς, αυτή των SUV.

Το νέο μοντέλο διευρύνει την οικογένεια του επιτυχημένου εμπορικά μοντέλου, Ceed, που αύξησε κατά 38% τις πωλήσεις του σε έναν χρόνο. Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Ζιλίνα, στην Σλοβακία και καλύπτεται από 7 χρόνια εγγύηση ή 150.000 χλμ.

Σχεδιασμένο στην Ευρώπη, στο κέντρο της Kia στη Φρανκφούρτη, προκειμένου να ταιριάζει στο προφίλ των Ευρωπαίων αγοραστών, το μόνο κοινό που έχει με την 5θυρη έκδοση, είναι οι μπροστινές πόρτες. Με το ίδιο μεταξόνιο (2,65 μ.), έχει μήκος 4,395 μ. (+2,5 εκ. μπροστά και +6 εκ. πίσω), είναι πιο φαρδύ κατά 2,6 εκ. και πιο ψηλό κατά 6 εκ., ενώ φέρει νέους τροχούς με ελαστικά, διάστασης από 205/60 R16 έως 235/45 R18.

Η σιλουέτα του Xceed είναι επιβλητική, με νέα μάσκα, δυναμικά σπόιλερ, νέα φώτα εμπρός και πίσω LED, χαμηλωμένο πίσω τμήμα, ώστε να παραπέμπει σε coupe, περιμετρικά προστατευτικά σε θόλους τροχών και χαμηλά στο πλάι, ποδιά στο πίσω μέρος με διαχύτη και δύο εξατμίσεις στην ισχυρή έκδοση. Επίσης, η κορμοστασιά ενισχύεται από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που είναι 17 εκ. με τις 16άρες ζάντες και 18,4 εκ. με τις 18άρες ζάντες, όντας 4,4 εκ. παραπάνω από το 5θυρο Ceed.

Ιδιαίτερα καλαίσθητο και στην καμπίνα, με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, ταμπλό προσανατολισμένο προς τον οδηγό, μεγάλη οθόνη αφής και ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών. Μπορώ να πω ότι με καλύτερης ποιότητας και μαλακά πλαστικά, δημιουργεί ανώτερη αίσθηση, ενώ ξεχωρίζουμε και τα καλαίσθητα καθίσματα με επαρκή πλευρική στήριξη. Οι αυξημένες διαστάσεις, μεταφράζονται και σε περισσότερο χώρο για τους επιβάτες. Παράλληλα, αυξήθηκε και κατά 31 λίτρα ο χώρος του πορτ-μπαγκάζ (426 λίτρα), που διευρύνεται με την ασύμμετρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (40:20:40).

Το Kia XCeed ήρθε εφοδιασμένο με ό,τι καλύτερο διαθέτει η κορεατική μάρκα σε κινητήρες: τρικύλινδρο turbo 1.0lt T-GDi - 120 hp (172 Nm ροπή), τετρακύλινδρο turbo 1.4lt T-GDi - 140 hp (242 Nm ροπής) και turbo 1.6lt T-GDi - 204 hp (265 Nm ροπής). Διαθέσιμο και με κινητήρα πετρελαίου 1.6lt T-GDi, με 115 και 136 ίππους. Ο πρώτος κινητήρας βενζίνης συνδυάζεται μόνο με 6άρι μηχανικό κιβώτιο, ενώ όλοι οι υπόλοιποι εναλλακτικά και με 7άρι αυτόματο, διπλού συμπλέκτη.

Τα ευχάριστα νέα συνεχίζονται καθώς στις αρχές του 2020, η Kia θα προσφέρει και ήπια υβριδική έκδοση με μπαταρία-γεννήτρια 48V, αλλά και plug-in υβριδική έκδοση, με μπαταρία 8,9 kWh ιόντων λιθίου, με ηλεκτρικό κινητήρα 44,5 kW, σε συνδυασμό με τετρακύλινδρο κινητήρα πετρελαίου 1.6lt ‘Kappa’ GDΙ. Με 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, θα αποδίδει 141 ίππους με 265 Nm ροπής, ηλεκτρική αυτονομία περίπου 60 χλμ. και πολύ χαμηλές μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Πέραν αυτών, το Kia XCeed είναι το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που εφοδιάζεται με το καινοτόμο σύστημα τηλεματικής UVO Connect, προσφέροντας πλήρη, «ζωντανή» επικοινωνία (πλοήγηση, κυκλοφοριακό, καιρό, σημεία ενδιαφέροντος, θέσεις στάθμευσης, διάγνωση κατάστασης αυτοκινήτου κ.ά.), είτε μέσω της οθόνης αφής, είτε μέσω του smartphone του οδηγού. Παράλληλα, συνδέεται μέσω Bluetooth με Apple CarPlay και Android Auto.

Κι επειδή η ασφάλεια βρίσκεται σε περίοπτη θέση, η Κia πλαισίωσε το XCeed με τα καλύτερα συστήματα: Smart Cruise Control with Stop & Go (προσαρμοζόμενος ρυθμιστής ταχύτητας), Blind-spot Collision Warning (έλεγχος τυφλών σημείων), Forward Collision Warning (σύστημα αυτόματης πέδησης με αναγνώριση πεζών), Intelligent Speed Limit Warning (ενημέρωση για όρια ταχύτητας), Smart Parking Assist (υποβοήθηση στάθμευσης), Lane Keeping Assist (διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας) και High Beam Assist (αυτόματη εναλλαγή σκάλας φώτων). Επίσης το Kia XCeed’s Driver Attention Warning, διαπιστώνει από τις κινήσεις του τιμονιού αν ο οδηγός κουράστηκε και του συνιστά να κάνει στάση, ενώ προσφέρεται και το Lane Following Assist (LFA), που είναι για την Kia το σύστημα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2, που ελέγχει την επιτάχυνση, το φρενάρισμα και το στρίψιμο του αυτοκινήτου.

Οσον αφορά την οδήγηση, η Kia έκανε ελαφρές παρεμβάσεις στην ανάρτηση, για καλύτερη απόσβεση, ενώ μέσω του Drive Mode Select και τα δύο προγράμματα “Normal και Sport”, επιτρέπει στους οδηγούς να «επέμβουν» στη σκληρότητα της αίσθησης του τιμονιού, στην απόκριση του γκαζιού και σε όσα μοντέλα έχουν αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, στις αλλαγές των σχέσεων.